Saturday, March 31, 2012 1 luahan kata kamu...

Susahnya nak jadi 'IBU'.....

 

pejam celik dah masuk 5 bulan lebih kandungan 
perasaan nk jd menjadi ibu kian membuak-buak
masa seakan lambat berlalu...

sepanjang mengandung akak diduga bermacam dugaan
ingatkan nk anak ni semudah ABC je
dh lekat tunggu masa bersalin je
tapi akak silap...sepanjang perjalanan 5 bulan akak mengandung ni
itu sakit ini sakit, senang kata seribu penyakit nk serbu..

bila difikir balik pengorbanan ibu kita sepanjang mengandungkan kita ni
macam mana agaknya sulitnya...
masa kita kecil2 dlu mana sempat nak fikir
susah senang ibu kita ngandungkan kite
bila ibu marah ke membebel ke
kita punya hangin macam kena rasuk..
bila dh besar dh nak jadi ibu ni
baru terfikir kejadian2 tu...

dh alami baru sedar kesilapan kita
dan segera terfikir pengorbanan ibu2 kita dlu..
memang dh terbalas jasa mereka
hanya tuhan yang tahu perit jerih mereka
 semasa mengandungkan kita...

oleh itu pesan akak berbuat baik lah pada
ibu serta tak lupa bapa kita
tanpa mereka siapa la kita

bila hati mula berbicara: syurga dibawah telapak kaki ibu...
 

 
;